برگزاری جلسه هماهنگی اجرایی نمودن طرح ایران مهارت در شهرستان آستانه اشرفیه

جلسه هماهنگی اجرایی نمودن طرح ایران مهارت با حضور رییس مرکز آموزش فنی و حرفه ای آستانه اشرفیه، رییس انجمن صنفی آموزشگاه های آزاد استان گیلان و تعدادی از مدیران مدارس آموزش و پرورش و مدیران آموزشگاه های آزاد شهرستان، در سالن جلسات اداره آموزش و پرورش شهرستان آستانه اشرفیه برگزار شد .

به گزارش مرکز آموزش فنی و حرفه ای شهید خوش سیرت آستانه اشرفیه ، یاور علیزاده ، رییس مرکز آستانه اشرفیه، ضمن تقدیر از زحمات وعوامل اجرایی این طرح گفت : طرح ایران مهارت برای اولین بار در سال تحصیلی 98-97 در سطح برخی از مدارس استان شروع شده است  که امیدواریم  امسال با برنامه ریزی، هم افزایی و مشارکت هم بتوانیم این طرح را به بهترین شکل ممکن اجرایی نماییم .

علیزاده در ادامه افزود :  توسعه و تقویت فرهنگ کار و مهارت آموزی،  کمک به نوآوری و کار آفرینی، کشف استعداد و مهارت دانش آموزان از جمله اهداف این طرح نوپا است که در حوزه مهارت آموزی در بین دانش آموزان بسیار موثر خواهد بود .

وی همچنین تصریح کرد : طرح ایران مهارت را در راستای آموزش های مهارت آموزی است که در مسیر دست یابی به اهداف بالا دستی آموزش و پرورش به ویژه سند تحول بنیادین موثر خواهد بود .

در ادامه خانم عینی، رییس انجمن صنفی آموزشگاه های آزاد استان گیلان با تاکید بر توازن بین رشته ای خاطر نشان کرد: تا پایان برنامه ششم توسعه باید پنجاه درصد دانش آموزان در رشته های کاردانش و فنی تحصیل نمایند که اجرای این طرح موجب آشنایی هر چه بیشتر دانش آموزان با حرف و ایجاد انگیزه مناسب در بین آنان برای سوق یافتن  به رشته های مهارتی خواهد بود .

در این جلسه همچنین خانم باقری ، معاون آموزشی اداره آموزش و پرورش شهرستان آستانه اشرفیه ، ضمن اعلام آمادگی در اجرای هر چه بهتر این طرح گفت : باید در ابتدا امر نیاز سنجی دقیق صورت گیرد و سپس  با مشارکت همه جانبه بتوانیم به اهداف مورد نظر در این طرح دست یابیم .

معاون آموزشی اداره آموزش و پرورش شهرستان همچنین اظهار داشت : در خصوص تامین مدرسین  متخصص و تجهیزات مورد نیاز انعطاف لازم و مشارکت حداکثری خواهیم داشت تا بتوانیم در این فرصت فراهم شده نیروی انسانی بسیار کارآمد برای آینده کشور آماده سازی نماییم .

در این جلسه همچنین مشکلات و چالش های طرح و راهکارهای پیشنهادی برای اجرای هرچه بهتر آن توسط سایر اعضا ارائه شد .

  • تاریخ درج : ۱۳۹۸ يکشنبه ۶ بهمن ساعت ۱۴:۱۹
  • تعداد بازدید: 989